9 põhjust
miks teha yin joogat

Yin joogat saab praktiseerida peaaegu kõikjal – Love it!

Yin jooga on väga kaasaskantav. Sa ei vaja alati isegi matti – võib-olla piisab Yin’ile oma päeva tutvustamiseks ainult padjast või polstrist! Enamus Yin jooga poose saab teha edukalt ka laua taga istudes, telerit vaadates, lugedes või voodis lebades!

Mul on tekkinud isiklikud lemmikud, kui mul eriti vähe aega on ja tundi-paari ei jõua endale võtta, siis teen vähemalt seda, mida keha hetkel küsib…

Yin suurendab sinu paindlikkust

Yin jooga venitab ja on suunatud nii lihaste vahelistele sügavatele sidekudedele, kui ka kogu kehas olevatele kõõlustele. Yin jooga eesmärk on suurendada vereringet liigestes ja parandada painduvust, kuna asendid on kõik venitavad ja treenivad luu- ja liigesepiirkondi. Samuti aitab Yin jooga reguleerida keha energiavoogusid, mis omakorda parandab su enesetunnet koheselt.

See loob kindlust ja visadust

Kui elu tõmbab raskemaid tuurid peale, siis leiad mind kohe „matilt“ Yin’i venitustes – ja maailm muutub kiiresti paremaks kohaks! Kui oled vaimselt ummikus ja eemalduda, või ummikust välja tulla tundub ületamatult raske, siis õpetab Yin sulle, et rahulikult ühel kohal püsimine ja just selle ühe hingetõmbega üles tulnud teemaga tegelemine enda sees, aitab sul tegelikult kasvada.

Alguses, kui sa alustad oma Yin poosidesse minemist, siis võib tunda, kuidas draama sinu peas kasvab! Korraga tundub lausa võimatu ignoreerida seda „ahviaju kisa“ ja sa tahad võetud poosist lahkuda. Hinga ja usalda! Yin õpetab meid leidma mõnusat mugavuskohta, mitte-nii-mugavas kohas ja õpetab meid jälgima oma mõtteid ja reaktsioone kõrvalt – rahulikkuse vaatenurgast. Kergendus ja tänutunne kasvab igast poosist väljumisega.

Sinu hea töö matil, annab sulle lihtsa võimaluse muuta oma venitused heaks tavaks, mida saad lisada kergelt igasse päeva, parandades nii oma elukvaliteeti.

See võimaldab sul vabastada oma ``deemonid``

Võib-olla sa tead, et me salvestame oma emotsioonid oma keha erinevatesse osadesse. Mälestused, ärevus ja pinged püsivad rakkudes, mida hoitakse sügaval meie kudedes. Kui võtame mõne asendi, mis avab mõneks ajaks puutumata jäänud kehaosa, siis need sügavalt talletatud mälestused ja emotsioonid kerkivad taas pinnale.

See võib olla sellel hetkel arusaamatu ja keeruline ning põhjustada mitmesuguseid reaktsioone, näiteks pisaraid, viha või suurt pettumust, kuid pärast oma matil tehtud tööd – viib see meid järjekordse eesmärgini ehk vabanemise ja rahuni. Tunned sooja tänutunnet enda ees.

Yin on nagu meditatsioon algajatele

Yin jooga praktika ajal leiad end tihti näost-näkku võimalusega alustada õrna meditatsiooni, aeglustada hingamist ja rahustada meelt. Sinu õpetaja juhendab sind läbi oma praktika, pakkudes võimalusi, kuidas hoida oma meel fookuses ja peatada mõtete ja keha tahtmine põgeneda.

Yin jooga pakub väga turvalise võimaluse sinu vaimule ja kehale, sisenemiseks meditatiivse ja õndsa kogemuse kaudu suurema isikliku kasvuni.

Yin soodustab enesearmastust

Yin jooga on hämmastav vahend oma südame avamiseks, pingelise päevatöö järel närvisüsteemide rahustamiseks ja pakkumaks oma kehale ruumi tema sügavaks lõdvestamiseks. Samuti võimaldab Yin jooga meil hästi ennast taastada ja toita, pesta maha erinevad hirmud ning kasvatada kaastunnet ja armastust iseenda vastu.

Yin jooga on nagu iseenda tänamine – “Sa oled nii lahe-tubli-vinge”! See aitab meil luua absoluutset eneseusku ja usku sellesse, kui toredad me iga päev oleme! See praktika on eriti kaunis viis neile, kes on mingil põhjusel kaotanud kontakti oma kehaga. Me saame luua uue kontakti läbi õrna taasühinemise eneses kaastundlikul emotsionaalsel viisil.

Yin võimaldab teil endaga lähedaseks saada

Ole valmis oma tunnete, aistingute ja emotsioonidega lähedaselt tutvuma – see on midagi sellist, mida kiirema tempoga trennides tavaliselt ei saavutata ja tuginedes oma kogemustele, jääb see pool meie kehast tavaliselt üldse tähelepanuta.

Nüüd, kui me hakkame Yin’i harjutama, õpime me oma keha kuulama, aeglustades kõike. Õpime ära tundma oma mõtteid, „nägema“kuidas nad tulevad ja ära lähevad ning neid mõtteid kogema ja seedima, selle asemel, et lasta neil kihutada enesehävituslikul moel läbi mõistuse nagu sõidaks võidu ameerika mägedel.

See sissepoole tehtav pööre omakorda, suurendab meie võimet olla praeguses hetkes ja harjutada tänulikkust, mis aitab meid aeglaselt jõuda lähemale meie päris minale.

See sulatab ära su stressi

Küsimus: Mis on see kehaosa, mida me igapäevaselt kõige rohkem kasutame, kuid tema eest  hoolitsemiseks kulutame ilmselt kõige vähem aega?

Vastus: meie mõistus! Meie kuldaväärt „peapekk“nagu mulle meeldib talle hellitavalt öelda.

Me elame tähtaegade ja kohtumiste, sotsiaalmeedia hulluste, ärevuse ja stressi maailmas. Mis oleks parem viis enese välja lülitamiseks, kui istuda rahulikult kindlates asendites kaks kuni kümme minutit? Yin jooga on ideaalne viis anda endale aega, et „lihtsalt hingata“ ja luua juurde ruumi oma kehas, puhastada pea mõtetest ja nautida seda tunnet, kuidas su meeled rahunevad koos kehaga.

Yin annab teile vapustava “järel-vilja“

Yin jooga annab sulle selle unistava hõõguva tunde, kus sa leiad absoluutse rahu (-hetke) enda sees.

Kuigi sulle võib tunduda, et sa pole tunni lõpuks isegi higistama hakanud, on su mõistus, keha ja vaim läbinud palju sügavamad, intensiivsemad teed, jättes sulle tunni lõpuks selgema meele, kergema keha ja täiuslikuma armastust kiirgava südame.

26. Oct 2019
28. Sep 2019

Sinu Järgmine võimalus:

Tunnid viib läbi

KONTAKT

E-MAIL – info@yinyoga.ee

FB messenger – m.me/yinyoga.ee